BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, December 25, 2009

OPTIMIS ( BERHARAP KEPADA ALLAH )

Assalamualaikum...

Bismillahirrahmanirrahim...

post kali ni ana nk crite ckit tntg optimis. Optimis? Ape tuh? Ok, optimis merupakan suatu pengharapan tulus ikhlas kepada Allah apabila meminta sesuatu permohonan, semoga apa yang dipinta itu mendapat restu dari-Nya. Cth, lepas kita semua dh menduduki peperiksaan, kita mestilah sentiasa optimis dan bertawakkal kepada Allah. Walaupun kita tidak mendapat keputusan yg diinginkan, yg paling penting kite telah berjaya memperoleh keredhaan tuhan kita Allah Azza Wajalla.

Ingatlah, kejayaan di hari ini bukan utk selamanya dan kegagalan di hari ini juga bukan utk selamanya. Mungkin kegagalan kita pada hri ini akn menjadi titik tolak dan semangat buat kita utk berjaya pada masa akan datang. Allah akn menganugerahkn keputusan mgikut usaha yg telah kita buat. Tetapi, walaupun kita telah gagal setelah berusaha sedaya upaya dan semaksima mungkin, ingatlah bahawa Allah sedang menguji kesabaran dan tahap kebergantungan kita kepadaNya. Adakah kita masih bergantung dan berharap kepada Allah ataupun sbaliknya.

Akhir kalam, tahniah diucpkan kepada semua calon PMR 2009. Kalian semua telah berjaya melalui salah satu drpd peperiksaan besar yg ada di Malaysia. Ingat, perjalanan kite masih jauh dan ade byk lagi ujian yg menanti kite semua. Teruskan bersemangat dlm menaikkan nama Islam dan menyebarkan dakwah di seluruh dunia!!! Semoga segala usaha kita mendapat keredhaan Allah dan diganjari olehNya...

0 comments: